Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013

Μια γενιά με εμμονή στον εαυτό της


H. R. Giger album cover: Walpurgis (1969) by The Shiver
               
Οι αρνητικές επιπτώσεις τής κοινωνικής δικτύωσης
   
Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Twitter έχουν μετατρέψει μια ολόκληρη γενιά χρηστών σε ανθρώπους που έχουν μόνιμη εμμονή με τον εαυτό τους, εμφανίζοντας την “παιδιάστικη” επιθυμία να αναζητούν κάποιου είδους επιβράβευση σε ό,τι και να κάνουν. Η συμπεριφορά αυτή συναντάται κυρίως στα μικρά παιδιά που ζητούν την προσοχή των γονιών τους σε κάθε τους “επίτευγμα”.
            
Η άποψη ανήκει στη βαρόνη Greenfield, καθηγήτρια φαρμακολογίας στο πανεπιστήμιο τής Οξφόρδης. Η Greenfield υποστηρίζει ότι η επανειλημμένη ενασχόληση σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να προκαλέσει στους ανθρώπους “κρίση ταυτότητας”.
    
Συμπληρώνει, επίσης, ότι η ραγδαία αύξηση των Διαδικτυακών «φίλων» καθώς και των ωρών που αφιερώνουμε στα video games θα μπορούσαν να “επανακαλωδιώσουν” διαφορετικά τον εγκέφαλο. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη μειωμένη συγκέντρωση, την αύξηση της ανάγκης για επιβράβευση αλλά και την αποδυνάμωση των μη λεκτικών δεξιοτήτων επικοινωνίας, όπως για παράδειγμα η επαφή των ματιών κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας.
    
Όσον αφορά τα εκατομμύρια χρηστών του Twitter, η Greenfield θεωρεί εντελώς κοινότυπο το περιεχόμενο των μηνυμάτων του. “Γιατί κάποιος να νοιάζεται για το πρωινό που έφαγαν οι φίλοι του; Μου θυμίζει τα μικρά παιδιά που συνέχεια φωνάζουν: Μαμά! Μαμά! έκανα αυτό! Έκανα το άλλο!” τονίζει. Είναι σχεδόν σα να παθαίνουν οι άνθρωποι κρίση ταυτότητος με την έννοια της διαστρέβλωσης του χρόνου, συμπληρώνει.
    
Σχετικά με τους χρήστες τού Facebook, η καθηγήτρια πιστεύει ότι ένα μεγάλο ποσοστό τους νοιώθει την ανάγκη να γίνουν «μικροί celebrities» που έχουν το κοινό τους να τους παρακολουθεί σε καθημερινή βάση. Φανταστείτε τι επιπτώσεις έχει το γεγονός οι άνθρωποι να ανησυχούν περισσότερο για το τι σκέφτονται οι άλλοι για τους εαυτούς τους, παρά οι ίδιοι γι’ αυτούς.
    
«Το facebook και το twitter έχουν δημιουργήσει μία γενιά παθιασμένη με τον εαυτό της και γεμάτη με ένα παιδιάστικο πάθος για αμεση ανταπόκριση», υποστηρίζουν κορυφαίοι επιστήμονες. Η επανειλημμένη έκθεση στην κοινωνική δικτύωση αφήνει τους χρήστες με μια «κρίση ταυτότητας», που τους οδηγεί στη συνεχή προσπάθεια να αναζητούν την προσοχή με έναν τρόπο τού τύπου «Κοίτα με μαμά, έκανα αυτό!».
  
[ Πηγή-διασκευή ] 
     
*
           
Ανάλογος με των ναρκωτικών o εθισμός σε Facebook - Twitter
    
Μήπως είστε εξαρτημένοι από το Facebook ή το Twitter; Σύμφωνα με μια νέα έρευνα, οι ιστοσελίδες τού Facebook, Twitter και Google είναι τόσο εθιστικές, όσο τα ναρκωτικά. 
     
Σε μια πρόσφατη δημοσκόπηση που δημοσίευσε η εφημερίδα New York Post ανέφερε ότι οι άνθρωποι, οι οποίοι είναι εξαρτημένοι από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook ή το Twitter, αντιδρούν ανήσυχα, όπως ακριβώς οι τοξικομανείς. Η έκθεση πρόσθεσε ότι η αντίδραση αυτών των ατόμων ήταν όπως η εξάρτηση των τοξικομανών, που αρνούνται να πάρουν τα φάρμακά τους, όταν αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πρόσβαση στο διαδίκτυο.
    
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία καταναλωτικών ερευνών Intersperience, σε ένα δείγμα 1.000 ατόμων οι οποίοι ρωτήθηκαν «τι αισθάνονται όταν ο υπολογιστής τους είναι κλειστός».
       
Σύμφωνα με την έρευνα, το 53% των ερωτηθέντων ανέφερε πως έχουν «αίσθημα αναστάτωσης από τον κλειστό υπολογιστή». Επιπλέον, περισσότερο από το 40% των ερωτηθέντων που συμμετείχαν στην έρευνα παραδέχθηκε ότι αισθάνονται «μοναξιά» όταν δεν είναι συνδεδεμένοι online.
     
«Η παραίτηση από την τεχνολογία θεωρείται από αρκετούς να είναι τόσο δύσκολη, όσο η διακοπή τού καπνίσματος», τόνισε εκπρόσωπος της εταιρείας Intersperience στα μέσα ενημέρωσης, σχετικά με τη νέα μελέτη ανθρώπων που στερούνται τις online συνήθειές τους.
         
[ Πηγή-διασκευή ]
    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου